خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/17 - 13:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی مطرح کرد

لزوم لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:در دوره جدید سیاست خارجی لزوم لغو روادید بین جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه بیش از پیش احساس می شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام این مطلب  گفت :لغو روادید نیازمند توافقی دو جانبه است و با توجه به سیاست همسایه‌محوری جمهوری اسلامی ایران باید در مسیر تقویت ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کنیم.



سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این راستا باید موانعی که موجب عدم برقرار ارتباط حسنه با کشور های همسایه شده را برداریم تا شرایط لغو  روادید بین جمهوری اسلامی و این کشورها فراهم شود.



وی افزود: تلاش برای بهبود و ارتقاء روابط با همسایگان نباید یک طرفه از سوی ایران باشد و همسایگان هم ضرورت دارد گام هایی را در ایران راستا بردارند؛جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با همسایگان قائل نیست مگر اینه که آن ها برای خودشان محدودیت ایجاد کرده باشند.



عباس زاده مشکینی درباره موانع پیشرو در بحث لغو روادید بین جمهوری اسلامی با سایر کشورها گفت: یکی از مهمترین موانع عدم رعایت اصول اولیه یعنی احترام متقابل توسط برخی از کشور ها است که در برابر حقوق اولیه و اساسی جمهوری اسلامی ایران ایستادگی می‌کنند و حاضر به اجرای تعهداتشان نیستند./



پایان پیام

























 

  • کد خبر : 330730
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار